۶ قابلیت جدید به منظور پیشگیری از درج آگهی های غیرواقعی خودرو در سکوهای اینترنتی بوجود آمد

۶ قابلیت جدید به منظور پیشگیری از درج آگهی های غیرواقعی خودرو در سکوهای اینترنتی بوجود آمد به گزارش شاپ کار باتوجه به تاثیرگذاری درج آگهی های غیرواقعی خودرو و قیمت سازی های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گران فروشی، سکوهای درج آگهی خودرو بر روی همه بسترهای الکترونیکی خود شامل وبسایت و نرم افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم ایجاد کردند.


به گزارش شاپ کار به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر این اساس، این توانایی ها شامل امکان احراز هویت آگهی دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی های انتشار یافته بوسیله ی یک آگهی دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی های خودرو هستند که توسط سکوهای درج آگهی خودرو شیپور، دیوار و باما اجرایی شد.
در همین پیوند، در نشست خبری "دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهی های الکترونیکی خودرو" در محل وزارت صنعت، "محمدصادق مفتح" قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اضافه کرد: فضای سایبری یک امکان است که با توسعه زیرساخت های آن در کشور، امکان تغییر روابط تجاری سنتی را بوجود می آورد.
وی اظهار داشت: تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی که بتوان از پتانسیل های فضای مجازی بیشتر استفاده کرد، برای توسعه عدالت اجتماعی در بخش بازرگانی و تجارت کشور یک لزوم است.
مفتح بیان داشت: این امکانات در جهت این که خریداران و مشتریان از صلاحیت فروشندگان و سلامت کالا آگاه شده و بدین سان از کلاهبرداری و سو استفاده جلوگیری شود بسیار مهم می باشد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ایجاد این ابزارها در سکوها و پلت فرم های اینترنتی، ابزاری برای عرضه کالاهای استاندارد است و در تعادل قیمت بسیار موثر خواهد بود و وزارت صمت هم از آن در مبحث تنظیم بازار استفاده می نماید.
وی اظهار داشت: به این ترتیب، عامه مردم در یک فضای رقابتی از قیمت ها آگاه خواهند بود، هرچند در مورد کالاهایی مثل مسکن و خودرو پیچیدگی های کار بیشتر است.
مفتح خاطرنشان کرد: امروز اولین گام برای عرضه کالای استاندارد همراه با احراز هویت فروشندگان و احراز اصالت کالا در بخش خودرو برداشته شد و در مراحل بعدی مقرر است مبحث بیمه با طراحی دیگر به این پلت فرم ها اضافه شود تا افراد در زمان رویت خودرو در فضای اینترنت، بتوانند با یک کلیک از سوابق پرداخت خسارت و تصادفات آن خودرو آگاه شوند و یک خودروی تصادفی را به جای خودرو سالم تحویل نگیرند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ایجاد این ابزارها در سکوها و پلت فرم های اینترنتی، ابزاری برای عرضه کالاهای استاندارد است و در تعادل قیمت بسیار موثر خواهد بود و وزارت صمت هم از آن در مبحث تنظیم بازار استفاده می نماید.
وی اظهار داشت: به این ترتیب، عامه مردم در یک فضای رقابتی از قیمت ها آگاه خواهند بود، هرچند در مورد کالاهایی مثل مسکن و خودرو پیچیدگی های کار بیشتر است.
مفتح خاطرنشان کرد: امروز اولین گام برای عرضه کالای استاندارد همراه با احراز هویت فروشندگان و احراز اصالت کالا در بخش خودرو برداشته شد و در مراحل بعدی مقرر است مبحث بیمه با طراحی دیگر به این پلت فرم ها اضافه شود تا افراد در زمان رویت خودرو در فضای اینترنت، بتوانند با یک کلیک از سوابق پرداخت خسارت و تصادفات آن خودرو آگاه شوند و یک خودروی تصادفی را به جای خودرو سالم تحویل نگیرند.
امکان ثبت آگهی های صوری به حداقل رسید
در این نشست، «علی رهبری» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به ایرنا اضافه کرد: در سال 98 یکی از علل افزایش قیمت خودرو ها این بود که یک نفر می توانست در سایت ها بدون احراز هویت تعداد زیادی حساب کاربری ایجاد و با استفاده از آنها خودروهایی که اصلا وجود خارجی نداشتند را به صورت صوری آگهی کند و به همین شیوه هر روز به قیمت خودرو ها اضافه می شد.
وی بیان داشت: قابلیت هایی که امروز به آنها اشاره شد، حالا امکان ثبت آگهی های صوری را به حداقل رسانده است، همینطور با تدابیر اتخاذ شده و روش های نظارت بر قیمت که به اطلاع سازمان حمایت هم خواهد رسید، کنترل قیمت ها و پیشگیری از درج قیمت های غیرواقعی خودرو ها در دستور کار قرار گرفته است.
رهبری تصریح کرد: افزایش اطمینان مصرف کننده در آگهی ها، توسعه آن کسب و کار و پلت فرم را هم به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: استعلام خسارت وارده به خودرو ها که سابقه پرداخت بیمه داشته باشد، در این پلت فرم ها بسیار جذاب خواهد بود.
در این زمینه، قائم مقام اسبق پلت فرم شیپور عنوان کرد: قیمت خودرو از جاهای مختلف همچون قیمت کارخانه ای روز، مراکز تعویض پلاک و نمایشگاه داران دارای مجوز گرفته می شود و حتی کارشناسان رسمی دادگستری بر آن نظارت دارند.
اشرف زاده تصریح کرد: در این پلت فرم ها همینطور صفحاتی برای تعیین قیمت خودرو ها وجود دارد که بر اساس وارد کردن برخی اطلاعات، قیمت ها را در سه حد بالا، استاندارد و پایین در اختیار مشتری قرار می دهد.

1400/11/05
22:57:32
5.0 / 5
1071
ت
تگهای خبر: آگهی , استاندارد , افزایش قیمت , اینترنت
ن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با