برنامه مهم وزارت صمت در جهت توسعه کسب وکار در کشور

برنامه مهم وزارت صمت در جهت توسعه کسب وکار در کشور به گزارش شاپ کار، مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی کشور را منوط به توسعه کسب و کارها دانست و اظهار داشت: باید تخصص و دانش را در این عرصه پیاده نماییم.



به گزارش شاپ کار به نقل از وزارت صمت، امیرحسین اسدی اظهار داشت: توسعه اقتصادی کشور بدون تمرکز بر توسعه کسب وکارها محقق نخواهد شد و اگر بخواهیم کسب و کارهای کشور رشد کنند باید بتوانیم خدمات مورد نیاز صاحبان کسب وکار را باکیفیت، دقت، سرعت به ایشان عرضه نماییم. ما باید تلاش نماییم تا تخصص بجای خود تجربه گری، دانش بجای تست و خطا و تمرکز بر هسته اصلی کسب وکار بجای پخش شدن انرژی، در تمامی مسیر کسب وکار پیاده شود.
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت افزود: بررسی مشکلات کسب وکارها در پروسه ایجاد و توسعه نشان میدهد بروکراسی اداری در راه اندازی و توسعه کسب وکار در ایران بسیار بالاست. گاهی هم کمبود شفافیت در تعاملات اداری، مالی و سیستمی زیست بوم کسب وکار کشور سبب شده است تا فرایندهای توسعه کسب وکار با سختی صورت پذیرد. وقتی نگاهی به چالش های شرکتها و کسب وکارها می اندازیم، مشخص می گردد که نبود دانش و توانایی اداره کسب وکار، نداشتن مهارت های فردی و روانشناختی، ضعف دانش مدیریت، نداشتن توانایی مدیریت هیجان و ضعف های موجود در زیست بوم، سبب شکست کسب وکارها شده و زمینه ساز یاس و نا امیدی کارآفرین را بوجود آورد.
وی اضافه کرد: نبود سیستم هوشمند هدایت شغلی و کمبود نیروی انسانی ماهر، تغییرات قوانین و عدم ثبات برای برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه، ضعف آمار و اطلاعات و عدم ارتباط هوشمند اجزای مورد نیاز صنعت مبتنی بر هوش بالادستی، قدیمی و ناچابکی صنعت و مقاومت صنعت در مقابل توسعه فناوری و روزآمدی، ضعف نظام بانکی در اختصاص بموقع و هوشمند منابع، ضعف تعدادی از ارگان های دولتی در مدیریت فرایندهای در رابطه با کسب وکارها، نبود نگاه سیستمی در کسب و کارهای همنام و ضعف در مدیریت زنجیره تامین سبب جلوگیری از رشد مناسب کسب وکارها شده و کارآفرین ایران اسلامی در یک جاده با اصطکاک بالا، فرسوده می شود. اگر همه این موارد را به عدم اعتقاد کسب و کارهای سنت گرا به مبانی بازاریابی و برندینگ فناورانه، عدم در اختیار بودن مؤسسات توانمند ارائه خدمات و نبود نگاه سیستمی به خدمات کسب وکار اضافه نماییم، به ضرورت ایجاد نگاه خدمت محور به کسب وکار پی می بریم.
به اعتقاد اسدی، خدمات کسب وکار، در حقیقت راه حل و مسیری برای حل معضلات کارآفرینان و صاحبان کسب وکارها بوسیله مؤسسات و شرکت های توانمند ارائه دهنده خدمت هستند. شرکت هایی که بواسطه دارا بودن تجربه، دانش و مهارت می توانند چالش های مسیر کسب وکار را شناسایی، آنالیز و دسته بندی نموده و برای حل این چالش ها، راه حل بهینه ارائه نماید. وقتی از خدمات مشاوره و مربی گری کسب وکار صحبت می نماییم، در حقیقت از آدم های توانمندی بحث می نماییم که بواسطه تجربه، دانش و مهارت می توانند در کنار کسب وکارها قرار گرفته و راهبری مدیران کسب وکار را در راه پر تلاطم کارآفرینی تسهیل کنند.
وی اظهار داشت: وقتی از خدمات روانشناسان کسب وکار صحبت می نماییم، در حقیقت از روانشناسانی صحبت می نماییم که چالش های رواشناختی کارآفرین را می دانند. یعنی می دانند که، برمبنای یافته های مطالعات انجام پذیرفته، حداقل سی درصد عامل شکست کسب و کارهای بزرگ، شخص کارآفرین و نداشتن مهارت های شخص و روانشناختی بوده است. یعنی می دانند که این عدد در کسب و کارهای کوچک و خرد به پنجاه درصد می رسد و ارائه خدمات روانشناسی کسب وکار می تواند زمینه ساز موفقیت کارآفرین بواسطه ارتقای مهارت های فردی و روانی باشد. وقتی از خدمات مدیریت زنجیره تامین صحبت می نماییم، عملاً تمرکز بر راهکاری بین المللی کرده ایم که می تواند هزینه های بنگاه های اقتصادی را تا ۳۰ درصد کم کند، به عبارتی قیمت تمام شده کالای تولیدی یک کسب وکار می تواند ۳۰ درصد کم شده و توان رقابتی آن کسب وکار، به همین میزان افزایش یابد.
اسدی با بیان این که در حقیقت خدمات مدیریت زنجیره تامین می تواند زمینه ساز افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها، ارتقای مهارت های مدیریتی، افزایش رضایت مشتری، افزایش سرعت عرضه محصولات، کمک به حفظ محیط زیست به سبب کاهش فرایندهای منفی نظام توزیع و هوشمندی فرایندهای مدیریت زنجیره باشد، اظهار داشت: کسب وکار، امری تخصصی و مبتنی بر مهارت های فردی و سیستمی است و استفاده از ظرفیت ها و خدمات شرکتها و مؤسسات توانمند، می تواند زمان دستیابی به بازار را در کسب وکارها کم کند. تصور نمائید کسب و کاری بجای ایجاد و گسترش زیرساخت های فنی مثل دیتاسنتر، از خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات رایانش ابری استفاده نماید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اساسا زمان راه اندازی شرکت، هفته ها کم شده و این کاهش زمان، سبب کاهش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش بازدهی شرکت و کسب وکار خواهد شد.
به گفته وی، خدمات کسب وکار به عنوان پیشران های توسعه کسب وکار می توانند در تمامی مراحل کسب وکار در کنار کارآفرین بوده و حامی کارآفرینان برای انجام بهتر تمامی فرایندهای کسب کار باشند و در این میان ارائه دهندگان خدمات کسب وکار، اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که با ارائه خدمات مشاوره ای، مهندسی، مالی، آزمایشگاهی و فناوری در زمینه های موردنیاز کسب وکارها ازجمله خدمات مالی و تجاری، منابع انسانی، بهبود مدیریت، ارتقای سطح فناوری اطلاعات و تولید و … زمینه ارتقای رقابت پذیری، توسعه بازار و سودآوری واحدهای کسب وکار را فراهم می آورند.
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت اضافه کرد: اگر بتوانیم ارائه این خدمات را بصورت هوشمند و بر پایه فناوری اطلاعات سامان دهیم، بار بزرگی از دوش فضای کسب وکار کشور بر داشته ایم و راه اندازی سکوهای خدمات کسب وکار می تواند به عنوان شاهراه توسعه کسب وکار کشور، مسیر شتابان کشور در راه توسعه را تسهیل نماید. ثبت اطلاعات، آنالیز اطلاعات، هدایت اطلاعات، واکاوی اطلاعات، تصمیم گیری مبتنی بر اطلاعات و مدیریت فرایندهای منبعث از اطلاعات نگاهی است که سکوهای کسب وکار، می توانند به کسب وکارها ارایه کنند. از مرحله تصمیم برای تولید تا تصمیم انحلال یک شرکت بوسیله شرکت های ارائه دهنده خدمات کسب وکار انجام می گیرد.


منبع:

1401/08/05
13:57:16
5.0 / 5
556
ت
تگهای خبر: بین المللی , تخصص , حقوقی , خدمات
ن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با